Różne strony konferencji
Praktycznie każda branża biznesu korzysta z dobrodziejstw jakie niesie za sobą organizowanie i czynny udział w konferencjach. Czym jednak jest tak na prawdę konferencja i czym różni się od innych tego typu biznesowych spotkań? Czym różni się chociażby od kongresu, czy eventu?
Poszczególne konferencje
Aby móc określać różnice należy wpierw poznać samą konferencje. Jest to nic innego jak zebranie się pewnej grupy osób w określonym miejscu i czasie, w celu wymiany poglądów, uwag i wiedzy. Definicja konferencji nie określa ani liczby jej uczestników, ani miejsca, czy też systematyczności spotkań.
Wśród najczęściej spotykanym konferencji wymienić można:
- prasową – powoływana w związku z jakimś istotnym wydarzeniem
- biznesową – organizowana przez określone przedsiębiorstwo w celu omówienia tematów związanych z jego funkcjonowaniem
- naukową – zebranie ludzi nauki w celu poznania wyników badań i omówienia płynących z nich wniosków
- handlową – zebranie grupy przedsiębiorców omawiających funkcjonowanie ich branży
Podstawowe różnice
Kongres natomiast jest spotkaniem znacznie bardziej formalnym. Zwykle jest on o charakterze naukowym, politycznym bądź religijnym. Przebiega według z góry ustalonego planu i harmonogramu. Spotkania na kongresie są cykliczne, najczęściej raz do roku, i są zdecydowanie bardziej formalne niż konferencje, których głównym celem jest wymiana informacji i wiedzy, bez szczególnej otoczki.
Event, czyli po polsku wydarzenie, również jest spotkaniem grupy osób w jednym celu. Przyjmując te ramy można dojść do wniosku, że każda konferencja jest eventem i jest to prawdą. Jednak, czy każdy event jest konferencją? Zdecydowanie nie, ponieważ event jest wydarzeniem znacznie bardziej hermetycznym i wyjątkowym, którego przedmiotem zebrania może być coś całkowicie niezrozumiałego dla innej grupy społecznej.
Więcej o konferencjach można przeczytać na: http://see4business.com/organizacja-eventow-konferencji